🎯 Waarom je salesfunnel altijd in beweging moet blijven

Te laat als je het mij vraagt

Elke ondernemer weet het: klanten komen en klanten gaan. Maar toch lijkt het soms alsof we pas in actie komen als het écht nodig is. Wanneer de omzet terugloopt. Wanneer er plots een grote klant wegvalt. Wanneer het water aan de lippen staat.


De waarheid is simpel: je raakt altijd klanten kwijt.

Zelfs de beste producten, de sterkste relaties en het mooiste verhaal beschermen je daar niet tegen. Klanten stoppen, worden overgenomen, kiezen voor iets anders – of gewoon voor iets goedkopers. 

 


 

 


 

Wie vult jouw funnel?

Heb je mensen in je team die proactief nieuwe klanten benaderen? Staat er wekelijks iemand “aan het roer” van je acquisitie? Of hoop je stilletjes dat bestaande klanten voor altijd blijven?

Verlies hoort erbij. Maar stilstand is een keuze.

Constante instroom

En daarom is het zo belangrijk dat je salesfunnel voortdurend gevuld blijft. Niet af en toe. Niet wanneer het tegenzit. Maar structureel.

Zie je funnel als een schip. Onderaan loopt er altijd iets uit – en dat is normaal. Maar als je bovenin niets bijvult, dobber je op een gegeven moment stuurloos rond. Of erger: je zinkt langzaam.

Daarom moet er meer instromen dan eruit gaat. Meer gesprekken dan afhakende klanten. Meer kennismakingen dan opzeggingen. Meer kansen dan twijfels.

Nieuwe klanten werven is geen sprint, maar een zeiltocht.

Rustig opbouwen, koers houden, bijsturen waar nodig – maar altijd vooruit.

 

Waarom blijft het liggen?

Omdat het lastig is. Omdat koude acquisitie voelt als het engste stuk van het verkoopproces. Omdat niemand “zin” heeft in bellen, mailen of DM’s sturen zonder zeker te weten dat het iets oplevert.

Maar juist dáár ligt je voorsprong.

Want wie het wél doet, en er een goede structuur in aanbrengt, bouwt aan een robuust en toekomstbestendig bedrijf.

Met Starboard Sales help ik bedrijven bij dat eerste contact. Koude acquisitie, maar dan warm uitgevoerd. Gericht, respectvol en met gevoel voor timing en inhoud.


 

Wil je dat jouw funnel blijft stromen?

Stuur me een bericht – of beter nog: nodig me uit voor de lunch.


 

©Auteursrecht. Alle rechten voorbehouden.

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.